Alla inlägg under december 2008

Av Meimon - 31 december 2008 13:20

Here it comes.

Stura har härmed blivit synonym med orm.

stura=orm  och  orm=stura. 

Får inte berätta varför det är så, men ni som läste bloggen de senaste dagarna vet. 


Gott nytt år och hoppas att ni dör av någon smällare i kväll. 


Salloush

Av Meimon - 29 december 2008 23:38

När man är utomlands som turist så blir det självklart att man ska pruta för priserna går ju upp 3 ggr så mycket när man är turist. Men jag tycker på ett sätt att det är rätt eftersom dem försöker få sitt bröd för dagen och kanske lite extra åt annat. Om man kan få varan sålt för det priset så vrf inte?? Det skulle jag också ha gjort eftersom turisterna som kommer dit har ju en definitivt bättre inkomst i såna länder. Sen är det ju så att på den egna marknaden som invånarna handlar där vet alla hur mkt varorna ligger på. Så varan kommer ungefär ha ett fast pris.


Jag tycker att rasister (alltså från alla nationaliteter inte bara svenska rasister) är dem värsta som finns!! För det går inte att döma efter utseende och bakgrund. Nu ska jag inte ljuga och säga att jag aldrig har dömt någon efter utseende för visst har jag gjort det. Fast vilken chock man har fått efter att man lärt känna personen. Men visst har slutsatsen stämt i vissa fall men man har inte alltid rätt!  Jag är kurd men jag är inte emot turkar jag är emot den turkiska regeringen och deras sätt att ta ställning mot kurder. Samma sak är det med Israel jag gillar inte deras regering men jag har inget emot judar. För åter igen man kan inte ha fördomar!!

Yeah Yeah det var allt för idag, ha det!
//Stura a.K.a MC Sali A.ka TK Aka Whaaaaaaaaaa

Av Meimon - 29 december 2008 14:57

Fan Sverige är fullt av rasister. Det är sjukt egentligen hur rasistiska några är, vissa är mer öppna än andra med det.

Tror faktist att alla blattar i Sverige önskar sig ett rasismfritt Sverige, vissa vill åka hem till sina länder.

Jag skulle faktist aldrig kunna leva i ett land med bara svartskallar.  Jag har för mycket att bry mig om.


Jag skulle aldrig kunna ha en affär i ett blatteland, för de jävlarna skulle pruta för minsta lilla grej.

 "Ey, vad kostar den här snickersen?" 

"10 kr, det står på prislappen."

"Vaah, mannen turken runt hörnet säljer den för 5 kr."

"Men gå till turken då."

"Jag orkar inte, ge mig för 6 kr, va snäll mannen."


Eller att jag måste bygga en bunker runt mitt hus, och ha minor runt min cykel. För fan albanerna speciellt, shiit, de ska man inte skoja med när det kommer till cyklar. Det är deras fucking religion. Ju dyrare, desto heligare. 

Finns inga lås som är albansäkra, inte äns MC-lås.

Så dum är jag inte, jag ställer albanernas värsta fiende o skyddar min cykel. Serben! Jag skulle återuppliva Milosovic, då skulle ingen alban komma i närheten av mitt hus. 

 


//Salloush Tizison

Av Meimon - 29 december 2008 01:20

Alright då var man tbx i Sverige! Igår Sola man och idag fryser man som en apa. Det känns konstigt att ena stunden är det 25 grader varmt och 5 timmar senare är det -2 grader inte alls kul. Längtar redan till påsklovet så man kommer bort från skitvädret för på sportlovet blir det troligen skidsemester.



Jaja haha det är änna lite komiskt eller kanske inte men att man sitter och lipar över nått sånt medans det finns större problem i världen.(ska inte gå in djupt i det) För visst tänker man på andra men man tänker på sig själv lite mer thats a fact det va lilla mer inne på i förra inlägget. Det finns två olika sorters typ av människor det kan man redan se i barndomen ; Den ena typen är den som lånar ut sin leksak som den inte använder och det finns oxå den typen som ser hällre ser till att leksaken förstörs än att någon annan får ta del av den. Vissa saker är så enkla att lösa så att man till slut glömmer att göra nått åt saken. Men fixar man inte en kran som läcker så kommer det i slut ändan vara översvämning. Det finns alltid konsekvenser.



Jag kan rabbla up massa boullshit som alla redan vet men av 10 personer så kommer säkert 8 att bry sig men högst 1 eller 2 av dem 8 kommer göra nått åt saken elle överhuvudtaget att komma ihåg det dagen efter. Anledingen till vrf jag skriver det här är kanske för att jag inte har något annat för mig elle kanske för att det är sånt som jag tänker på varjedag. Visst har pengar en stor roll i vardagen för hade inte pengar funnits så hade vi inte kommit så långt i utvekligen. För om pengar inte fanns skulle man verkligen anstränga sig så mycket för att få en hög utbildning. Ärligt talat jag skulle hoppat av skolan från 7an. Orkar inte skriva mer nu men det kommer säkert mer framöver eller inte jag får se......
P.s va mkt text de blev fast jag inte skulle "gå in djupt i det"
/// Stura A.ka MC Sali A.ka TK A.ka Whaaaaaaaaaaaaaa

Av Meimon - 28 december 2008 20:39

Spoiler-varning.

Om du inte har extremt tråkigt (typ sitter o glor på google hemsidan) eller jag vet inte vad, så borde du inte läsa inlägget. För det är långt, ointessant för många och om vad jag tänker o tror. Troligen kommer det inte vara någon ”röd-tråd”, så kanske är det lite svårläsligt ...


Problemet med oss människor är för det första att vi anser oss vara så unika. Genetiskt så är variationsbredden lägst hos männsiskan.

Människor beter sig som djur. ”The survuval of the fittest”.

Det gäller att vara stark (stark behöver inte betyda att man har störst muskler eller att man kan slå ner alla. Det kan vara att man struntar i andras negativa kommentarer, att man vågar sticka ut (tex vara modig, ”cool”, känslig, rolig – you name it) eller att man på något sätt har makt – här kommer pengarproblemet in som jag går in på senare.


Man måste även vara någon, ju mer känd/populär man är desto större inverkan har man på sitt liv. Folk kämpar för att bli den här ”någon”. Vissa tar sig dit genom studier, andra genom utseende eller varför inte pappas feta kreditkort. Det finns även genvägar i livet, den kriminella, men det har sina nackdelar (risken att bli busted).

Karriär  handlar nästan bara om pengar. Alla håller säkert inte med, men skulle du kunna se dig jobba någonstans med skitlön och skitförhållanden, bara för att det är ”roligt”?

  Om du har läst så här långt så vill jag för det första gratulera dig, för det andra så kanske du undrar vad detta har med människan och djuren.

Jo, om man har en bra karriär, kanske tom känd och rik så har dina framtida barn större chans att lyckas i livet. Det är typ en god cirkel. Medan mindre kända o rika (i det här fallet – ”de dåliga”) måste kanske vara dubbelt så smarta och se dubbelt så bra ut för att få jobbet eller ”drömkillen/tjejen”. Tex finns flera kändisar folk ”dreglar” över som egentligen man inte skulle ”dregla” över om de inte vore kändisar.


Så ju mer av livet goda du har desto större chans har du att vara någon folk ser upp till.


Människor är egostiska. Visst det finns de som bjuder på mat, dricka eller nått annat sånt. Det är inte sån egosim jag menar, utan att om en person kommit på ett genialt sätt att lösa ett problem eller att man kommer på något som får alla andra att höja ögonbrynen, så  håller man det för sig själv, så att man själv ska komma ut på ”rampljuset”.För att få all creed själv.

Vänner är typ samma sak, man tänker på sig före andra, i vissa fall kan det vara bra, men oftast är det dåligt. Man sviker folk som i sin tur sviker en tillbaka för att de känner sig svikna osv. Det leder till osäkerhet och att man inte litar på folk längre (inte bra).

Vi har börjat ta avstånd till varandra på senaste år, datorer o IT-prylar gör det bara värre. Förr så var man mer med varandra och sånt. Nu sitter man bakom en dator för att hitta ”Mr/Miss Perfect”


Pengar, styr livet, typ alfahanen hos lejon (dåligt ex). Pengar underlättar allt. Jag har hört många säga "pengar betyder inte så mycket för mig o lalalala" - bullshit säger jag. Okey, pengar kanske inte kan köpa allt, men minst 99%. Du kanske inte kan köpa "kärlek" men det underlättar om du har cash. Allt har sitt pris, för en tillräcklig summa pengar skulle vem som helst göra vad som helst. 

Det får länder att mörda varandra, det får folk att svika, skada eller döda nära o kära. 

Pengar kan inte köpa lycka? Tänk en gång till tack. Allt som vi definerar lycka har med pengar att göra - direkt eller indirekt. Smycken, bilar, hus, kläder, listan är lång. Vad skulle du föredra, en lyxmiddag med största kändisarna och godaste maten eller kebab hos gatuturken?


Vart vill jag komma? Jo, det är något fel på människor (man kan tro att jag har blivit sårad, eller sviken på sistone, men nej det är inte det, inte mer än ”vanligt”). Man mördar, tjuvar, skadar andra pga tex pengar, för att man själv ska bli någon. Självklart skiter man i den man har trampat på, han är ju den ”svaga”.

Jag tycker att man ska kunna få vara den man vill vara utan att andra ska sterotypa en, ja ser han så där ut så ska han va så här osv. Bara för man är tjej så behöver man inte tjäna mindre eller vara svag, eller att man ska vara stark o macho som kille. Man ska kunna visa känslor fast man är den stora killen (inte bara den lilla som är känslig). Bara för att man är från Mellanöstern så behöver man inte vara ond och stödja terrorism eller för att man kommer från Sverige vara rasist. Man ska sluta se allt som det vore rätt o fel, gott o ont eller svartvitt. Vad som är ont och dåligt för vissa kanske är något gott och bra hos andra. ”One man’s terrorist is another man’s freedom fighter” citat från någon grym person.


Till er alla haters, som tyckte detta var töntigt etc. sug på den här texten.(om ni kom så långt)


lilla tizison

Av Meimon - 28 december 2008 20:34

Läste nyss en artikel om att en pizzabagare fastnade i degmaskinen ! Första reaktionen va " haha fucking klant " han hade tydligen fastnat med ena armen (jag trodde först att hela han fastnade - önsketänkande?) Men sen tänkte jag efter snacka om att journalisten/na har fett tråkigt, snacka om att de inte hittar något intressant.

"En man halkade igår eftermiddag och efter samtal till räddningstjänsten så var man tvungen att köra honom till ett närliggande sjukhus" Allvar finns det inget i den här stora världen som är mer intressant än en pizzabagare? Tydligen inte ...


Tizison



Av Meimon - 25 december 2008 16:43

Ännu en jul utan speciellt många presenter från familjen. Det gör inget, för det bästa med att vara blatte är. förutom att kunna jobba svart, är att vi firar så många högtider. "svenskt" nyår, kurdisk nyår, påsk. ramadan, alla olika sorters eid osv. Så mina presenter kommer förr eller senare.


//Lilla

Av Meimon - 24 december 2008 23:04

Har faktist aldrig firat jul på "svenskt" sätt, typ sjunga o dansa runt julgranen. Visst vi köper julgran o dekorerar den (imponerande för att va kurder) men annars är det typ släktträff o snacka politik som gäller. I år var det inte någon större skillnad.


Mamma ringde runt till alla släktingar förra veckan, och tro mig, de är många (om jag skulle rita upp min släkt så som man brukar göra i skolan så skulle jag nog bara kladdat över hela pappret, och sedan rabbla upp alla namn), och sa att vi skulle käka tillsammans. Julbord som svenskar säger, eller som min mamma säger Djurbord.


mamma - tack allihopa för att vi har denna djurbord tillsammans ...

haha mamma är bara bäst.


Sedan kolla jag på kalle anka o CO (kanske låter barnsligt men allvar det ända som får mig o längta till jul är kalle anka, har aldrig gillat presenter)


salloush tizison

Ovido - Quiz & Flashcards